Recenze: Banger. – Senoruba

– Přivolání drogové tragikomedie Adama Sedlucka trainspotting Jako mladý obchodník závodí s časem, aby získal 5 000 €

Adam Messick (vlevo) a Marcel Bendig V Petarda.

„Neberte drogy,“ je vzkaz, který manažer posílá Adam Sedláč Divákům je zprostředkována na začátku projekce jeho celovečerního filmu, Petarda. [+see also:
interview: Adam Sedlák
film profile
]
který měl světovou premiéru v sekci speciálů 56DesátýMezinárodní filmový festival Karlovy Vary. Ruční, často roztřesené záběry, natočené výhradně na iPhone, sledují cestu mladého obchodníka a začínajícího hudebníka noční Prahou.

(Článek pokračuje níže – informace o firmě)

Podle hlavního hrdiny Alexe (Adam Michík), zabývá se pouze tím, aby získal peníze na proniknutí do hudebního průmyslu na TikTok. „Ne, jen je utrácíš za oblečení,“ oddaná přítelkyně Sarah (Anna Vialová) řekl mu. S tímhle vztahem jsem skončil. Její dobrodružství v raném mládí skončilo šňupáním koksu, vystudovala školu a toužila získat skutečnou práci. Alex je však druhák na střední škole, který zpívá o chcaní bohatých a mocných a dětinsky se vzteká před svým šéfem.

I když je Sarah a divákovi jasné, že tento vztah je u konce, Alex se drží myšlenky, že na Sarah může udělat dojem tím, že vyprodukuje takzvanou „Banger“, píseň, která se stala virální na sociálních sítích a která by zpopularizovala jeho jméno. Tam a přimět každého, aby o tom mluvil. Ale protože jeho omezený dosah může vygenerovat zvýšení platu, chce naverbovat internetovou hvězdu a rappera Sergeje (Serge Barracuda), abyste s ním nahráli tuto klobásu. Sergeyův manažer jim nabídne dohodu: vyberte 5 000 eur a Sergej s nimi tutéž noc nahraje píseň. Čas ale mají jen do doby, než jeho koncert začne vybírat požadovaný honorář.

Aby Alex, jeho přítel a producent Lád’a (Marcel Bendig) se uchyluje právě k těm metodám, kterých se chce Alex údajně vzdát. Musejí prodat Colu, ale na získání takového množství peněz už prostě nezbývá. Jak by to udělal každý levný překupník, ti ​​dva to začnou vypouštět s hromadou dalších drog ve svém doupěti – rozhodnutí, které je bude pronásledovat později, až budou závodit přes město, aby je všechny prodali bohatým hostům rozlučkového večírku a jejich touze po nich. Návštěvníci baru se snaží zajistit, aby nikdo nezemřel na předávkování výbušným koktejlem.

READ  Jak Wes Anderson našel ideální domov pro Grand Budapest Hotel

Jejich panickou cestu Prahou lze jako kameramana poznat jen zdálky Doosan Hisar Udržuje kameru blízko obličeje svých postav v téměř intimním stylu. Pocit živého vysílání s odhalenými kostmi vytahuje film z pasti vysoce lesklé reklamy na drogy. Sedlák však neodolá, aby zážitek už v první hodině filmu byl zábavný a dobrodružný, i když jako diváci víme, že se s nimi brzy obrátí vlna. Láďa se ujímá role obyčejného kameníka se svými groteskními komentáři a zdánlivě nekonečnou tolerancí k jakékoli látce, kterou na něj vrhnou. Trochu odstavená Sára přichází s trochou pozornosti, ale to bohužel není ten největší nedostatek, který její příběh později ukáže.

Zatímco Petarda. Film sám o sobě nabízí zábavnou a nakonec bezútěšnou výpravu za vzrušením a nebezpečím drog, je silně zakotven v české popkultuře, společnosti a cítění, a i když se u něj může dobře pobavit každý, ne všechny vtipy uvolní jeho plný potenciál. širší publikum.Ne Češi. Garantujeme vám však vysokooktanový a poctivý zážitek.

Petarda. Produkce Shore Points a Česká televize, distribuce Bontonfilm.