Recenze Monster Hunter Stories 2

Rybaření není pro každého. Svět Monster Hunter je se svými nesčetnými tvory určen pro žánr Pokémonů, takže příběhy, které se objeví, vypadají jako pokus nabídnout přátelštější alternativu, od designu roztomilých kreslených postaviček až po jádro série. Monster Hunter Stories zavádí myšlenku, že příšery mohou být spíše přáteli než nepřáteli.

Od samého začátku můžete poznat, že Monster Hunter Stories 2 se příliš nevzdaluje od svého předchůdce – musíte si navrhnout vlastní postavu, která začíná trénovat jako cestující v návaznosti na podivné události v jeho rodném městě. Navirou, kočky z první hry, se znovu prohlašuje za svého navigátora, když jste venku, pravděpodobně proto, aby zjistil, co to znamená být závodníkem, přítelem příšer spíše než lovcem.

Pokud jste nehráli první hru, nebojte se – i když jsou zde časté odkazy a postavy, v kontextu vám toho moc neunikne. Obecně je Monster Hunter Stories 2 nápadně podobný první hře Stories. Váš tichý hrdina, stejně jako v původních hrách Monster Hunter, je míněn jako avatar – v řadě her o tom, jak se čelit příšerám, abyste se bavili, to stačí, ale stejně jako jeho předchůdce, Monster Hunter Stories 2 trvá dlouho nahoru z jakéhokoli důvodu, který vás nutí dělat to, co děláte, nebo proč byste vůbec měli být vy; Nemá žádnou vhodnou pokemonovou výmluvu, že bitva a sbírání příšer jsou konečným cílem, cestou k mistrovství, pokud chcete.

Celkový příběh se má točit kolem vašeho rytíře a nebezpečného Ratalose, ale ve skutečnosti je to jen soubor úkolů, které se vyřeší tím, že někam půjdete a vezmete z hlavy monstrum. Vzhledem k tomu, že se jedná o JRPG, je všem líto, že to děláte, ale stále to děláte a pak získáte pěkné nové kladivo od zabitého monstra.

READ  Doplnění zásob PS5 na Target bylo pro mnohé skvělé

To však nezabrání tomu, aby Monster Hunter Stories 2 způsobil stejný tok, jaký obecně hry Monster Hunter dělají. Když na své cestě jedním z krásných biomů ve hře narazíte na volně se potulující monstrum, automaticky se pustíte do tahového boje. Zde bojujete po boku svého netvora i svého „bitevního kamaráda“, obvykle přítele, který je původem z biomu, který navštěvujete, a je natolik laskavý, že vám pomůže – Monster Hunter Stories 2 se opravdu neobtěžuje tím, proč a jak.

V boji si můžete vybrat ze tří různých typů útoku – síla, rychlost nebo technika. Pokud nepřátelské monstrum telegrafuje svůj úmysl zaútočit na vás, musíte zvolit vhodný vzor nůžek rockpaper, abyste zabránili zasažení a poškození současně. Každé monstrum, a zase vaše vlastní monstrum (které místní obyvatelé nazývají „Monstie“, aby je od sebe odlišilo), má základní typ útoku a předmět, který musíte uhádnout, když se s nimi poprvé setkáte pult.

V bitvách se toho děje hodně, od obrazovky, která exploduje přes barvy a jiskry při každém útoku, až po sportovní odpružení po každém tahu.

Objevování útočných vzorů je zábavné, když poprvé potkáte nové monstrum, zejména proto, že každá bitva má několik fází, ve kterých se vzory mohou měnit. Kromě toho může váš výběr zbraně ovlivnit jak příšery obecně, tak různé části těla. Podstatou celého systému je, že jakmile spatříte monstrum, je to ono, už vás nepřekvapí, protože systém není flexibilní. Biomes nemá mnoho příšer v příšerách, takže budete hodně dělat stejné věci, což by bylo lepší, kdyby bitvy neměly tendenci trvat tak dlouho. Můžete zrychlit boje a dokonce je nakonec vyřešit, ale oba se cítí jako přijetí zbytečné délky a ztracené rozmanitosti.

READ  Blizzard nechce, aby byl Diablo zaměňován s kresleným psem

Ale boje, stejně jako zbytek hry, vypadají úžasný. Ožívá rychlostními pruhy, skvělými útočnými efekty a opravdu zábavnými speciálními útoky mezi Monsties a jezdcem, které se nazývají příbuzenské dovednosti. Jsou velmi hlasité, dobře animované a vzrušující, což je jeden ze způsobů, jak hra využívá svou největší sílu – příšery!

Pokud existuje jedna věc, na které se všichni mohou shodnout na Monster Hunter, je to, že vládnou příšery, a proto je aspekt jejich sbírání a boje s nimi v bitvě jen proto, aby viděli, co mohou dělat, hodně zábavné. Nemohu přeceňovat, jak jsou roztomilí obecně nadšení – když je projíždíte na otevřeném poli, každá Monstie má jiný pohybový vzor a je tu něco téměř meditativního, když s nimi poletujete letadly a neslyšíte nic jiného než Monstie dupat a drcení trávy pod nohama.

Vzhledem k tomu, že Monsties jsou tak zábavné, budete chtít strávit spoustu času jejich shromažďováním a zvyšováním. Vejce najdete buď vstupem do hnízd příšer roztroušených po celém světě, nebo tak, že po bitvě pomůžete příšerám ustoupit a dovedou vás do jejich doupěte.

Rathalos může způsobit zmatek, ale je také vaším přítelem – a to je v podstatě celý rozsah boje.

Jak je mi líto mé virtuální příšery, krádež vajec je opravdu zábavná. Od nalezení jednoho s novým vzorem a přes to, že ve vás bude příšera, kterou jste ještě neshromáždili, až po úhledné šrafovací animace, toho se prostě nemohu nabažit. A pokud se opravdu chcete pustit do věcí, můžete strávit spoustu času vyladěním genů Monstie pomocí speciálních předmětů a duplikováním zpěvu Monsties, abyste své geny přesunuli jinam – samozřejmě vás to tak mrzí. Pravidelné bitvy nevyžadují tento druh úsilí, ale bitvy pro více hráčů ano, stejně jako náročné volitelné dílčí bitvy. Také, a to je také příšerné říkat o příšerách, které jsou vykresleny přinejlepším jako přátelé, a o něčem, co zabíjí, pouze pokud nemáte v nejhorším případě na výběr, vzrušení z toho, že kovář uvidí vybavení, které vám kovář vyvede z nové příšery, části, které máte ‚ jsme tu také.

READ  Jak opravit (a zabránit) nejnovějším chybám systému ChromeOS

Je zvláštní říci, že nejlepší části hry Monster Hunter Stories 2 jsou ty, které jsou nejblíže k hlavním hrám, ale kupodivu vidím velkou sílu MHS 2 v tom, jak mi nevadí jeho nedostatek dějových linií. Myslím, že Capcom to ví – obsah, který byl pro tuto hru již oznámen v příštích měsících, nemá nic společného se skutečným příběhem – jde o další příšery z Monster Hunter Rise, s nimiž je třeba bojovat a spolupracovat, takže i pro tuto hru je velmi zamýšlel být hlavním lákadlem faktorů.

Tento příběh nemusí být o čem psát domů, ale ne každý má rád původní hru Monster Hunter a tito lidé zde mohou najít to, co hledají – vím, že jsem to udělal. MHS 2 je vřelá a sladká hra se zábavným designem postav, poutavým hlasovým jednáním a krásnou scenérií, ai když se situace zhoršila, chtěl jsem se setkávat s novými Monsties a navštěvovat staré i nové přátele.