Recenze Pac-Man World Re-PAC (Switch).

Recenze Pac-Man World Re-PAC (Switch).

Natočeno na Nintendo Switch (v doku)

Koncem 90. let byl zlatý věk arkád bezútěšnou a vzdálenou vzpomínkou a s ní i všudypřítomná Pac-Man horečka z počátku 80. let. Namco nenechalo žlutou věc zapadnout a rozhodlo se oživit svou ikonu videoher tím, že ji nechalo hrát ve 3D plošinovce, což bylo v té době v módě. Po počátečním neúspěšném pokusu o to se zrušením Oblast duchů Pac-ManaA Svět Pac-Mana Konečně se dali dohromady a ukázali se jako solidní a úspěšný vstup do série Pac. Nyní Namco uznalo za vhodné ji znovu oživit Pac-Man World RybackA i když tento remake není vynikajícím příkladem toho, čím by 3D plošinovka mohla být, rozhodně ukazuje, proč jsou tyto hry zábavné.

Příběh začíná tím, že Pac-Family dokončuje narozeninovou výzdobu Pac-Mana, když je náhle pronásledují odporní duchové a teleportují se pryč. Ukáže se, že duchové pracují pro zlého Toc-Mana, který slaví narozeniny a posílá je zajmout Pac-Mana. Pac-Man se vrací domů a uvědomuje si, co se stalo. S touhou zachránit svou rodinu (a oslavit své narozeniny) se vydává na misi, aby je zachránil a dosadil Toc-Mana na jeho místo.

Recenze Pac-Man World Re-PAC – snímek obrazovky 2 z 5
Natočeno na Nintendo Switch (v doku)

Hratelnost v Pac-Man World Re-Pac nabízí zajímavý zážitek na 3D platformě – ta je zjevně navržena v době, kdy tento žánr ještě nacházel své pevné místo. Namísto prozkoumávání velkých světů s volně ovládanou kamerou můžete procházet sérií převážně lineárních úrovní sledovaných pevnou kamerou, trochu jako při hraní 2D plošinovky, která vám dává větší svobodu pohybu. V tomto smyslu je to více 3D svět Super Mario než je Super Mario 64ale to neznamená, že to vypadá, že je to menší experiment, jak posunout design úrovní jiným směrem.

Cílem každé fáze je na konci jednoduše rozbít sochu Toc-Mana, ale cesta, po které se tam dostanete, je obvykle poseta překážkami, nepřáteli a sběratelskými předměty umístěnými v krátkých bočních cestičkách. Většinu nepřátel lze vyslat jednoduchým Butt Bounce, který lze také použít k rozbití určitých předmětů a dát Pac-Manovi trochu větší výšku ve skocích. A pro ty, kteří se potýkají s přesnějšími skoky, které mnoho úrovní vyžaduje, má Pac-Man praktický flutter skok (stejně jako Yoshi), který vám poskytne více času na překonání mezer. Jeho sadu pohybů završuje pohyb podobný Spin Dash, který lze použít ke zničení nepřátel, nabíjení konkrétních platforem nebo zvýšení rychlosti při stoupání na strmé útesy.

READ  Poznámky vývojáře Minecraft Dungeons podrobně popisují nadcházející funkce Luminous Night příští týden
Recenze Pac-Man World Re-PAC – snímek obrazovky 3 z 5
Natočeno na Nintendo Switch (z ruky/není součástí dodávky)

Existuje velké množství triků, díky kterým se každá úroveň bude cítit odlišně od té další, což pomáhá udržovat Pac-Man World Re-Pac svěží po celou dobu jejího relativně krátkého trvání. Například v jedné úrovni se můžete vyhýbat palbě z děl z různých pirátských lodí, zatímco druhá běží domem děsivého klauna. A i když se můžete dostat na konec jakékoli dané úrovně za pár minut, pokud ji budete spěchat, sbírání různých sběratelských předmětů po cestě si užijete spoustu zábavy.

Často se například setkáte s Fruit Doors, které potřebují k odemčení konkrétní ovoce a obvykle vyžadují, abyste trochu prozkoumali vedlejší cestu nebo trochu ustoupili. Existují také klávesy, které můžete stisknout pro úpravu části úrovně, jako je vzhled skrytých platforem.

Přestože úrovně vypadají znatelně odlišně, i když sdílejí společné téma, zjistili jsme, že design úrovní obecně je poněkud nefiktivní. Poté, co odehrajete několik fází, začnete zjišťovat, kde můžete očekávat, že najdete „skryté“ ovoce, například, a často máte pocit, jako by jedinečné triky každé úrovně ustoupily na zadní sedadlo k rampám, dveřím a nákladu. platformy, které vidíte. Všechno úroveň. Navíc obtížnost zůstala po většinu experimentu konstantní.

Recenze Pac-Man World Re-PAC – snímek obrazovky 4 z 5

Částečně je to pravděpodobně způsobeno nelineární povahou progrese úrovní – jsou vám nabídnuty úrovně za tři světy – ale má to za následek pocit, že nemusíte nutně postupovat příliš daleko, když jsou fáze stejně vhodné. být prvním hráčem. To neznamená, že by byl Pac-Man World Re-Pac nudný. Ovládací prvky vypadají pevně a návrhy úrovní mají dostatek uspokojivé výzvy k dokončení. Problém je v tom, že toto je typ hry, která se zdá být vždy zaseknutá na prvním rychlostním stupni, jako by čekala, až vám ukáže složitější úrovně a mechanismy, které se nikdy ve skutečnosti neuskuteční.

READ  Mario Kart 8 Deluxe Datamin možná unikly podrobnosti o budoucích DLC tratích

Je tu však něco pozoruhodně působivého na plošinovce, která se nesnaží shodit vaše ponožky skvělými efekty nebo ohromujícím divadelním designem a místo toho se soustředí na některé základy, které jsou opravdu dobré. Popadat energetické kuličky a vyčistit místnost od duchů je skvělé bez ohledu na to, kolikrát to zde uděláte, a nemůžete se vyrovnat tomu pocitu, že jste konečně vytáhli poslední sběratelskou postavu jménem Pac-Man, která vám utekla na vašem první kolo etapy. Znatelně šílení šéfové – s tématem shmup Galaxie Bojujte s tím, že jste stálicí – a celé dobrodružství skončí dříve, než vás přivítají. Bude poněkud obtížné dokázat, že Pac-Man World Re-Pac patří mezi absolutní Nejlepší svého druhuale rozhodně patří mezi nejlepší hry „třídy B“.

Recenze Pac-Man World Re-PAC - snímek obrazovky 5 z 5
Natočeno na Nintendo Switch (v doku)

Pokud jde o prezentaci, Pac-Man World Re-Pac není tak úplně přepracovaný jako poslední aktualizace. Kolidovat A Spiro Je remasterovaný, ale odvádí dobrou práci při čištění vizuálu PS1 a osvěžení pro novou generaci. Nové scény byly vytvořeny tak, aby odpovídaly nové estetice (a působily proti okolní podivnosti práv Paní Pak Manová), zatímco světy obecně mají jasnější, jasnější a koherentnější vzhled, než bývaly. Jistě, nemusí to znít jako reimaginace hry, která je 20+ let stará, ale toto je také zjevně víc než jen jednoduché přepracování; Bandai Namco odvedlo dobrou práci, když zachovalo ducha originálu a zároveň odstranilo zubaté okraje.

Očekává se, že výkon přepínače bude trhaný, i když existuje užitečný přepínač mezi výkonem a rozlišením. V režimu Rozlišení se díváte na poněkud nestabilní 20–25 snímků za sekundu, zatímco režim Výkon dramaticky zvyšuje snímkovou frekvenci na hodnotu, která se zdá být blízko 60 snímků za sekundu, s několika mírnými poklesy, jak se věci stávají rušnějšími. Ještě úžasnější je, že pokles rozlišení v režimu výkonu je téměř nepostřehnutelný až do bodu, kdy se nestačíte divit, jak taková malá změna způsobuje tak dramaticky zlepšenou snímkovou frekvenci. Pokud to nakonec budete hledat, doporučujeme, abyste jako první věc před hraním přepnuli do režimu výkonu.

READ  Sakurai si myslí, že bude nejlepší na něj na chvíli zapomenout

Soundtrack nemá mnoho zapamatovatelných skladeb, ale skvěle se mu daří sladit tón a téma každého světa podle potřeby. Například na plážovém světě hraje hudba inspirovaná mořskými chýšemi, zatímco při procházení vesmírným světem uslyšíte thereminy a lasery. Do toho všeho se mísí různé klasické zvuky a ukázkové skladby z rozkvětu arkády Pac-Man, což pomáhá vše spojit dohromady a působí méně obecně, než by jinak mohlo být.

závěr

Pac-Man World Re-Pac není hrou, kterou vám doporučujeme hned koupit, ale odvádí dobrou práci při oživování 3D plošinovky, která je vhodná pro moderní fanoušky. Pevné ovládání, spousta sběratelských předmětů a zábavný design úrovní nakonec převáží lehké škytavky ve výkonu a obecný nedostatek představivosti. Pokud se nepovažujete za fanouška Platformy nebo Pac-Mana, nic zde nezmění váš názor a doporučujeme vám to přeskočit. Pokud máte rádi klasické 3D plošinovky, ukáže se, že Pac-Man World Re-Pac stojí za váš čas, i když není tak působivý jako nejlepší v žánru.