Studie zjistila, že několik minut svižné aktivity může vašemu mozku pomoci

Poznámka redakce: Před zahájením cvičebního programu se poraďte se svým poskytovatelem zdravotní péče.



CNN

Co kdybyste se mohli podívat na všechny věci, které každý den děláte – chodíte z místnosti do místnosti, připravujete prezentaci u svého stolu, běháte po schodech nahoru a dolů, abyste přinesli složené prádlo nebo běhali po bloku – a zjistili, které z nich vám pomáhají lépe nebo ublížit ti mozek?

Nová studie se pokusila odpovědět na tuto otázku tím, že připojila monitory aktivity na stehna téměř 4 500 lidí ve Spojeném království a sledovala jejich pohyby 24 hodin po dobu sedmi dnů. Vědci poté zkoumali, jak chování účastníků ovlivnilo jejich krátkodobou paměť, schopnost řešit problémy a zpracovávat je.

Zde je dobrá zpráva: Autor studie John Mitchell, lékařský výzkumník, řekl, že lidé, kteří trávili „malé časové úseky intenzivnějšími aktivitami – méně než 6 až 9 minut – ve srovnání se sezením, spánkem nebo jemnými aktivitami, měli vyšší skóre kognice. “ Doktorand ve školicí radě Institutu sportu, cvičení a zdraví na University College London, v e-mailu.

Střední fyzická aktivita je obvykle definována jako rychlá chůze, jízda na kole nebo běhání po schodech nahoru a dolů. Intenzivní pohyb, jako je aerobní tanec, jogging, běh, plavání a jízda na kole do kopce, zrychlí vaše srdce a dýchání.

studovat, Byly zveřejněny v pondělí v Journal of Epidemiology and Community Healthbylo zjištěno, že vykonávání téměř 10 minut mírné až intenzivní námahy každý den zlepšuje pracovní paměť účastníků studie, ale má největší dopad na výkonné procesy, jako je plánování a organizace.

Mitchell řekl, že kognitivní zlepšení bylo mírné, ale s časem stráveným intenzivnějším cvičením se výhody zvýšily.

„Protože nesledujeme kognici účastníků po mnoho let, může to být jednoduše tím, že ti jedinci, kteří se více pohybují, mívají v průměru vyšší kognici,“ řekl. „Ano, mohlo by to také znamenat, že i jemné změny v našem každodenním životě mohou mít negativní důsledky pro naše poznání.“

Stephen Malin, docent z katedry kineziologie a zdraví na Rutgers University v New Jersey, řekl CNN, že studie poskytuje nový pohled na to, jak aktivita interaguje se sedavým chováním a spánkem.

„Pochopení interakce mezi spánkem a různými fyzickými aktivitami se často nezkoumá,“ řekl Mallen, který se na nové studii nepodílel.

I když má studie určitá omezení, včetně nedostatku znalostí o zdraví účastníků, výsledky ukazují, že „hromadění pohybových vzorců ze dne na týden za měsíc je stejně, ne-li důležitější, než jen vyjít ven na jedno sezení. cvičení.“ „.

Byly tu i špatné zprávy: Trávit více času spánkem, sezením nebo jen lehkým pohybem bylo spojeno s negativním vlivem na mozek. Studie zjistila, že kognice se snížila o 1 % až 2 % poté, co byla ekvivalentní část střední až intenzivní fyzické aktivity nahrazena osmi minutami sedavého chování, šesti minutami intenzity světla nebo sedmi minutami spánku.

„Ve většině případů jsme ukázali, že méně než 7 až 10 minut MVPA (střední až intenzivní fyzická aktivita) bylo škodlivých,“ řekl Mitchell.

Mitchell zdůraznil, že tato změna je pouze asociací, spíše než příčinou a následkem, kvůli pozorovacím metodám studie.

Navíc výsledky studie o spánku nelze brát jako nominální hodnotu, řekl. Dobrý spánek je zásadní pro to, aby mozek fungoval při maximálním výkonu.

„Důkazy o důležitosti spánku pro kognitivní výkon jsou silné,“ řekl Mitchell, „ale existují dvě hlavní upozornění. Za prvé, nadměrný spánek může souviset s horším kognitivním výkonem.

Za druhé, kvalita spánku může být důležitější než jeho délka. Naše akcelerometry dokážou odhadnout, jak dlouho lidé spali, ale nedokážou nám říci, jak dobře spali.“

K ověření těchto zjištění a pochopení role každého typu činnosti je třeba provést další studie. Přesto, Mitchell řekl, studie „zdůrazňuje, jak velmi mírné rozdíly v každodenním pohybu lidí – méně než 10 minut – jsou spojeny s velmi skutečnými změnami v našem kognitivním zdraví.“

READ  Proč se planety ve sluneční soustavě otáčejí ve stejné rovině?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.