Jak důležitý je nejnovější krátký film Wese Andersona „Henry Sugar“?  Zde je to, co říkají recenze

Jak důležitý je nejnovější krátký film Wese Andersona „Henry Sugar“? Zde je to, co říkají recenze

Wes Anderson se jistě těší na rok 2023. Nejprve přes léto uvedl do kin Asteroid City, které sklidilo skvělé recenze, a nyní má krátký film, který by si mohl odnést Oscara právě teď.

„The Marvelous Story of Henry Sugar“ je 40minutový krátký film založený na povídce oblíbeného dětského autora Roalda Dahla, ve kterém hrají převážně nováčci, nikoli typické hvězdné obsazení Andersona. Na Netflixu vyjde 27. září 2023 a hrají v něm Benedict Cumberbatch, Ralph Fiennes, Dev Patel, Ben Kingsley, Rupert Friend a Richard Ayoade.

Hypotéza

„Henry Sugar“, 40minutová adaptace 70stránkového příběhu, je stejně tak Andersonovou verzí příběhu jako ódou na autora Roalda Dahla. (Anderson již dříve adaptoval jednu z dalších Dahlových dětských knih, Podivuhodný pan Fox ze 70. let.) Ve skutečnosti se Dahlova povídka – součást sbírky povídek Velkolepý příběh Henryho Sugara a šesti dalších – jedinečně hodí k Andersonově citlivosti. Se svými mnoha narativními a imaginativními vrstvami je tento projekt v kině nejbližším překladem ze stránky na plátno.

[Polygon]

Henry Sugar, antihrdina v Dahlově povídce napsané ke konci spisovatelova života, „není zvlášť špatný člověk, ale ani zvlášť dobrý člověk“. To se dozvídáme od samotného autora, kterého zde ztělesňuje Wesův veterán Ralph Fiennes. Sdílí své bizarní rituály psaní (ostření tužky, čištění psacího bloku, uspořádání mužské kůlny s Andersonovou přesností), než uvolní místo Sugarovi, aby se chopil příběhu. Je to bohatý muž a gambler, který si pohrává s bezstarostností Savile Row navržené Benedictem Cumberbatchem.

[Time Out]

Je to malá hra Wese Andersona

Dahlův skutečný příběh, odehrávající se po celém světě, mohl být přeměněn ve velmi nákladný film na více místech. Anderson vtěsná akci do série precizních scén (samozřejmě že jsou), které mi v této verzi připomněly tvorbu skvělého českého režiséra Karla Zemana, který do animovaných pozadí staví hrané herce. Všichni herci oslovují přímo kameru a vystupují jako vypravěči a postavy. Mluví mírně otevřenými tóny (ačkoli je zde velká míra pečlivého řemesla) a velmi rychlým tempem.

[Roger Ebert]

Tohle je vrchol Wese. Pokud hledáte opakovanou spolupráci (Fiennes, check), hmatatelná dioráma, variabilní poměry stran, symetrické rámování, vintage design a nepředvídatelné detaily (malý pes se v jednu chvíli toulá po vzdálené modelové cestě), „Henry Sugar“ vám přináší . Je radost sledovat, jak herci vystupují jako divadelní soubor: pomáhají si navzájem s parukami, kostýmy a rekvizitami, přesouvají se do propracovaných, mění kulisy a využívají své komediální schopnosti k vyvolání smíchu pouhým obočím.

[Games Radar]

To se zdá zcela vhodné ve filmu, kde každá kožená kniha a elegantně zdobená pyžamová košile, každý trik s kamerou ze staré školy (v jednom bodě je díky obrácené krabici trochu zvednutí), předení a rytmické tikání Alexandra Desplata a partitura jsou pečlivě měřeny, choreografovány a choreografovány. Tento druh obsedantní pozornosti k detailu může některým divákům připadat k šílenství, ale pro diváky je absurdita Andersonova mikrokosmu fascinující pravidelnost. Jestliže je „Asteroid City“ mimořádně bohaté degustační menu o 20 chodech, pak je „Podivuhodný příběh Henryho Sugara“ lahodným a příjemným požitkem.

[The Hollywood Reporter]

„Velký příběh Henryho Sugara“ dává Dahlově dílu pocit pop-booku v divadelním vyprávění. Komplexní zasazení valčíku dovnitř a ven z rámce, aby zprostředkoval cesty postav, od nejkratší procházky městem až po globální hledání duší. Fiennes, který hraje samotného Dahla, vypráví příběh z těch nejmenších, nejpečlivěji navržených domovů, kde omezená povaha jeho příbytku stojí vedle rozsáhlé povahy mnoha světů, které vytváří prostřednictvím svých knih. Fiennes je dokonalý Dahl se svým charakteristickým britským přízvukem a je ve skvělé společnosti po boku vždy okouzlujícího, ale možná nikdy ne tak vtipného Patela. Ayoade Andersonovi připadá jako přirozená věc a zdá se, že prožívá celý život hraním dvou diametrálně odlišných, ale stejně zábavných postav. Totéž lze říci o veteránovi Kingsleym, který přednáší jeden z nejzábavnějších gagů v Andersonově filmografii jako muž se zavázanýma očima, který se prodírá nebezpečnými bludišti.

[The Playlist]

READ  Westfest nese pochodeň tradice |

Pokud jde o Andersonovy převážně nedávné spolupracovníky, všichni do sebe dokonale zapadli

Není žádným překvapením, že Patel, Ayoade a Kingsley hladce zapadají do Andersonova obrazu (možná se v budoucnu vrátí s delším projektem, ačkoli Anderson naznačil, že se mohou objevit v dalších šortkách Dahla, které vyrábí pro Netflix) a jejich přímý kontakt Divácká nabídka – včetně režie Divadla – Přidá prvek mrtvého humoru. Fiennes pravděpodobně dělá z Dahla velmi zábavný film, protože první scéna byla natočena jako dokument ve spisovatelově Gipsy Cottage, když vysvětluje svůj proces (Anderson předtím bydlel na chatě, když pracoval na Fantastickém panu Foxovi, takže není překvapením, že film znovu vytvořil). prostředí láskyplně), než začnete vyprávět příběh přímo do kamery. Je tam dokonce i malé cameo Jarvise Cockera, což je vždy příjemné.

[Little White Lies]

Jakmile se kniha otevře, mluvený komentář přeruší Dr. Chatterjee (Patel, který také vystupuje ve dvojroli), čte svou vlastní zprávu. Kingsley je dokonalým doplňkem Andersonovy stále se rozrůstající herecké společnosti a hraje Kahna, pouličního kouzelníka vycvičeného jógou, který předvádí své jedinečné schopnosti dvojici skeptických lékařů (toho druhého hraje Ayoade). Chatterjee touží zjistit, jak se Khanovi podařilo tuto techniku ​​zvládnout, ptá se Khana, který pak převezme povinnosti vypravěče. Nyní ve čtyřech úrovních začíná Dahlův „Fantastický příběh“ vypadat jako „Rukopis Zaragoza“, ono nádherné puzzle ve stylu matrjošky se svou složitou strukturou příběhů v příbězích.

[Variety]

turecké liry; Dr

Druhý film Wese Andersona s Roaldem Dahlem kombinuje mrtvý humor s agresivním vizuálním stylem za pouhých 37 minut.