Je krůtí slanina zdravá?  Jak se to srovnává se slaninou

Je krůtí slanina zdravá? Jak se to srovnává se slaninou

Hraje

Zvuk slaniny na sporáku může být hudbou pro vaše uši. Ale s těmito vepřovými kotletami přichází také tuk a sodík, živiny, které mohou při nadměrné konzumaci vést ke zdravotním problémům.

Aby se lidé pokusili jíst zdravěji, mohou si místo toho vybrat krůtí slaninu. Ale měli by?

Mluvili jsme s Yassi Al-Ansarije registrovaný dietolog, certifikovaný sportovní odborník na výživu a národní mediální mluvčí Akademie výživy a dietetikyChcete-li zjistit, zda je krůtí slanina opravdu lepší alternativou k vepřové karé.

Je krůtí slanina skutečně zdravá?

Co Ansariho na krůtí slanině znepokojuje, je to, že maso je vysoce zpracované. Podle Harvard T Chan School of Public HealthPotraviny jsou považovány za vysoce zpracované, pokud obsahují různé přísady, včetně soli, cukru a/nebo tuku, umělá barviva a příchutě, konzervační látky, zahušťovadla atd.

Tyto přísady mohou mít negativní účinky na lidské zdraví. Podle různých studií je zpracované maso Příbuzný Chronická onemocnění a některé formy rakoviny. „Je opravdu těžké říct, že jen proto, že jíte krůtí slaninu, dostanete rakovinu. Není to vůbec tak jasné,“ vysvětluje Ansari. zvýšený výskyt chronických onemocnění, jako je rakovina.

Je krůtí slanina zdravější než běžná slanina?

slanina A Krůtí slanina je zpracované maso, což znamená, že je spojeno s chronickým onemocněním. Má ale krůtí slanina další zdravotní výhody, díky kterým je lepší než vepřové? Není reálné. „Není velký rozdíl, pokud jde o nutriční hodnoty mezi krůtou nebo běžnou slaninou,“ říká Ansari. Množství bílkovin v obou typech masa je přibližně stejné a oba jsou považovány za vysoký obsah sodíku a nasycených tuků, uvádí British Daily Mail. Clevelandská klinika. (Nasycený tuk Ono to také souvisí Se zvýšeným rizikem chronických onemocnění.) Krůtí slanina má však mnohem nižší celkový obsah tuku než slanina.

READ  Profesor z Harvardu si myslí, že našel kousky mimozemské technologie

Můžete jíst slaninu a přitom být zdraví?

Pokud milujete slaninu nebo krůtu, máme dobrou zprávu: stále je můžete zařadit do zdravého jídelníčku! Al-Ansari doporučuje jíst zpracované maso střídmě a doporučuje střídat ve vaší stravě zpracované a čerstvé odrůdy. Pokud tak učiníte, můžete snížit vystavení některým zdravotním rizikům spojeným se zpracovaným masem a zvýšit váš přístup k různým živinám.

Také navrhuje, že když budete jíst tyto proteiny, můžete najít způsoby, jak přidat živiny na váš talíř. Konkrétně u zpracovaného masa doporučuje kombinovat je s tuky zdravými pro srdce, potravinami s vysokým obsahem vlákniny a chudými bílkovinami. Doporučuje také jíst ho s potravinami bohatými na draslík, jako je avokádo, banány, brambory, špenát a brokolice. Zatímco sodík obsažený ve zpracovaném mase může zvýšit krevní tlak, draslík jej může zvýšit Může pomoci lidem s vysokou hladinou snížit krevní tlak.

Klíčové věci: Jezte jídla, která máte rádi, ale existují způsoby, jak to udělat, abyste zvýšili svůj nutriční příjem.

Javorový sirup je základem snídaně. Je zdravější než cukr?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *