„Jsem neurolog a toto je moje oblíbená večeře na prevenci Alzheimerovy choroby.“

„Jsem neurolog a toto je moje oblíbená večeře na prevenci Alzheimerovy choroby.“

Neurolog vaří večeři, aby zabránil Alzheimerově chorobě

Téměř 7 milionů Američanů žije s Alzheimerovou chorobou Zpráva Asociace Alzheimerovy choroby bude zveřejněna v roce 2024.

Diety jsou obvykle součástí rad první linie, aby se snížila pravděpodobnost rozvoje dalších onemocnění, jako jsou srdeční choroby, mnoho typů rakoviny a cukrovka 2. typu.

U Alzheimerovy choroby je však vztah mezi stravou a rizikem méně známý a je zapotřebí více údajů. „Příčiny Alzheimerovy choroby jsou multifaktoriální, komplexní a dosud ne zcela pochopené,“ vysvětluje Dr. Jonathan J. Rasouli, MUDr, Ředitel chirurgie dospělých a komplexních spinálních deformit na oddělení neurologické chirurgie ve Staten Island University Hospital.

Dr. Rasouli však říká, že některé výzkumy naznačují souvislost mezi rozvojem demence a její prevencí (Alzheimerova choroba je formou demence).

„Proto je dobré porozumět tomu, jak může jídlo, strava a cvičení hrát roli v riziku onemocnění, jako je Alzheimerova a Parkinsonova choroba,“ dodává Dr. Rasouli. „Pokud můžeme snížit riziko Alzheimerovy choroby konzumací určitých potravin, proč ne? Vypadá to jako riziko, které stojí za to podstoupit.“

No, další otázka zní: Co bude k večeři? Dr. Rasouli se podělil o to, co jí k večeři, aby zabránil Alzheimerově chorobě (nebo alespoň snížil riziko jejího rozvoje).

Příbuzný: „Strávil jsem 40 let studiem mozku a toto je návyk č. 1, který doporučuji pro udržení paměti.“

Neurologická večeře ke snížení rizika Alzheimerovy choroby

V případě pochybností Dr. Rasouli připraví grilovaného lososa s kurkumovým kořením a přílohou dušené brokolice.

„Přestože neexistuje žádná definitivní souvislost mezi konzumací konkrétních potravin a prevencí Alzheimerovy choroby, mám rád potraviny, které obsahují zdravé omega mastné kyseliny a fytonutrienty a mají nízký obsah sacharidů, cukrů a zpracovaných tuků,“ říká Dr. Rasouli.

A Velká metaanalýza 2023 Studie zahrnující více než 103 000 účastníků ukázaly „střední až vysoce kvalitní důkazy“, že užívání omega-3 mastných kyselin může snížit pravděpodobnost rozvoje demence ze všech příčin a poklesu kognitivních funkcí asi o 20 %.

READ  Uvědomil jsem si, že můj příjem bílkovin je nízký, když jsem začal zvedat činky

Kurkuma kurkumin je hlavní účinnou látkou. A recenze 2019 Studie na zvířatech ukázaly, že kurkumin může pomoci zmírnit nebo zvrátit zhoršení paměti u hlodavců.

Pokud jde o brokolici, rostoucí počet výzkumů ukázal, že zelenina, jako je brokolice, je *polibkem šéfkuchaře* pro mozek, včetně: Metaanalýza 2017 A Studie 2022 dospělých v Japonsku.

Jakkoli jsou všechny tyto živiny skvělé, budete se muset ujistit, že váš talíř zůstane z této strany „zdravý“.

„Jídlo je samo o sobě velmi zdravé, ale obecně je dobré dávat si pozor na sacharidy, cukr a sůl, protože mohou přispívat k inzulínové rezistenci a špatnému zdraví,“ říká Dr. Rasouli.

Vyvarujte se tedy sypání lososa příliš velkým množstvím soli (kurkuma by měla přidat nějakou chuť) nebo podávání s velkým množstvím sacharidů a cukru.

Nicméně, Dr. Rasouli má rád tento nápad na večeři nejen pro svou výživu. „Chutná to skvěle a nikdy mě to neomrzí,“ říká. „Je to velmi snadné a nevyžaduje mnoho přísad.“

Jinými slovy, i zaneprázdnění lidé pravděpodobně mohou jíst grilovaného lososa marinovaného v kurkumě a dušený květák.

Příbuzný: „Jsem kardiolog a toto je druh ryb, které jím alespoň jednou týdně pro zdraví srdce.“

Obecné způsoby, jak dobře jíst pro lepší zdraví mozku

Ať už je losos vaším džemem, nebo ne, Dr. Rasouli říká, že dodržování některých obecných klíčových prvků a vyhýbání se některým nástrahám vám může pomoci vytvořit lepší večeři prospěšnou pro mozek.

„Jakákoli večeře s nízkým obsahem zpracovaných surovin, cukrů a nezdravých tuků bude dobrou večeří nejen pro prevenci Alzheimerovy choroby, ale také pro vaše celkové zdraví,“ vysvětluje. „Rád se držím dál od červeného masa, zpracovaného masa, jako jsou klobásy, a čehokoli s vysokým obsahem cukru. Bylo prokázáno, že to přispívá k inzulínové rezistenci, což je rizikový faktor pro demenci.“

READ  Omlouváme se - pokud to použijete na Sunburn, děláte tím ve skutečnosti více škody než užitku

Jeden Studie 2022 Více než 37 000 lidí spojilo vyšší spotřebu cukru s větší pravděpodobností vzniku Alzheimerovy choroby u starších žen. Recenze zveřejněná v roce 2023 Journal of Alzheimer’s Disease zjistili, že konzumace masa, zejména červeného a zpracovaného masa a ultrazpracovaných potravin, je rizikovým faktorem pro rozvoj Alzheimerovy choroby.

Na druhé straně zelená zelenina a omega-3 mastné kyseliny jsou charakteristickým znakem středomořské stravy a diety DASH, z nichž druhá se zaměřuje na potraviny s nízkým obsahem sodíku. Žádná dieta není náročná na zpracované potraviny a červené maso. A Studie publikovaná v Neurologie Při pitvách dospělých, kteří jedli tyto diety, bylo nalezeno méně známek Alzheimerovy choroby.

další: 7 věcí, které se dějí vašemu tělu, když nejíte dostatek zeleniny

Zdroje

  • Fakta a čísla o Alzheimerově chorobě. Alzheimerova asociace

  • Dr. Jonathan J. Rasouli, MUDrředitel chirurgie dospělých a komplexních deformit páteře na Klinice neurologické chirurgie Fakultní nemocnice Staten Island

  • Souvislost mezi omega-3 mastnými kyselinami, demencí a kognitivním poklesem: důkazy z prospektivních kohortových studií doplňků stravy, příjmu potravy a krevních markerů. American Journal of Clinical Nutrition.

  • Vliv kurkuminu na poruchu paměti: systematický přehled. Botanická medicína.

  • Zvýšená konzumace ovoce a zeleniny je spojena s nižším rizikem kognitivní poruchy a demence: metaanalýza. Hranice ve stárnoucí neurovědě.

  • Dlouhodobá souvislost mezi příjmem ovoce a zeleniny a rizikem demence u starších japonských dospělých: studie Hisayama. BMC.

  • Příjem cukru ve stravě a riziko Alzheimerovy choroby u starších žen. Nutriční neurologie.

  • Role stravy v modifikaci rizika Alzheimerovy choroby: historie a současné chápání. Journal of Alzheimer’s Disease

  • Asociace středomořské intervence DASH k oddálení neurodegenerace a středomořské stravy s patologií Alzheimerovy choroby. Neurologie

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *