Recenze: Fotofobie – Cineuropa

Recenze: Fotofobie – Cineuropa

– Benátky 2023: Ivan Ostrochowski a Pavol Pekarczyk se dívají na válku na Ukrajině z podzemních tunelů metra očima dvou dětí a hledají pozitivní situace

„Budou si to děti pamatovat? – Pozitivní přístup vám může pomoci na všechno zapomenout. Jsou to dva měsíce, co dvanáctiletá Nikita spatřila světlo. Jednoho únorového rána se ona a její rodina (otec, matka a malá sestra) sjely do tunelů metra Tunely v Charkově, druhém nejlidnatějším městě Ukrajiny po hlavním městě Kyjevě, aby se ukryly před ruskými bombami, a dosud se nevrátily. Od té doby se objevily. Nyní je jaro 2022 a v podzemí je s nimi dalších 1500 lidí: ženy, muži, mladí i staří Starci, a dokonce i kočky a psi, všichni táboří, jak nejlépe mohou, v různých částech stanice. Mezi všemi těmito lidmi je malá holčička s legračníma ušima, která reaguje na dotek: jmenuje se Vika a stane se pro Nikitu život zachraňujícím zdrojem pozitivních emocí Fotofobie [+see also:
trailer
interview: Ivan Ostrochovský, Pavol Pe…
film profile
]
nový film slovenské filmové dvojice Ivan Ostrochovský (Koza [+see also:
film review
trailer
interview: Ivan Ostrochovský
film profile
]
, Sluhové [+see also:
film review
trailer
interview: Ivan Ostrochovský
film profile
]
) A Pavol Pekarczyk (Tiché dny [+see also:
film review
trailer
interview: Pavol Pekarčík
film profile
]
), který předtím přišel na palubu, aby vytvořil dokument Sametoví teroristé [+see also:
film review
trailer
film profile
]
V roce 2013.

(Článek pokračuje níže – Obchodní informace)

Byl představen jako zvláštní událost ve 20. století Giornate degli Autori Sestava – se odvíjí přes osmdesátá léta Filmový festival v Benátkách Tento nápaditý dokument, vítěz ceny za nejlepší evropský film v této sekci, nahlíží na válku na Ukrajině odspodu, očima dvou dětí hledajících paprsek světla. Na začátku filmu vidíme našeho malého hrdinu (Nikita Tiščenko) Promluvte si s lékařem o traumatu, které jste prožili. Její kůže je suchá a vykazuje známky letargie. Co potřebujete, je trochu čerstvého vzduchu a slunečního světla. Ale jít ven, nad zemí, není možnost; Je to riskantní, říká jí na rovinu maminka, která s lidmi v zahraničí komunikuje přes mobil. Když Nikita potká Viku (Victoria Mats), opuštěné vozy a koleje metra jsou nyní jejich vlastním zábavním parkem a starý muž hraje na kytaru (Vitalij Pavlovič) Začne jim dávat rady ohledně lásky.

READ  Studie odhalila, že Netflix v České republice patří mezi nejlepší na světě

Řadu diapozitivů, které děti sledují prostřednictvím scén, které se promění v Super 8 záběry diváků, nám režiséři ukazují, co se děje nad zemí. Vidíme záběry jednotlivců v jejich každodenním životě, před troskami a sloupy dýmu, klidné a neochvějné. Je to přístup, který pokračuje v průběhu celého filmu a nenabízí žádný skutečný děj po celých 71 minut. Místo toho, aniž by to bylo příliš patosické, zobrazuje lidskou situaci lidí, kteří jsou ze dne na den nuceni opustit všechno. Ostrochowski a Pikarczyk volí k zobrazení válečné tragédie spíše cestu naděje než zoufalství: laskavý muž zpívá texty o lásce, zatímco dvě děti hledí k nebi a své budoucnosti.

Fotofobie Produkce Punchart Films (Slovensko) a Cinémotif Films (Česká republika), v koprodukci s Radio e Televisione Slovacca, Arthouse Traffic (Ukrajina), Televisione Ceca a Partizanfilm (Slovensko). Film zatím nejmenoval mezinárodního sales agenta, ale díky výše zmíněnému ocenění se mu dostane propagační podpory evropská kina Kina v této síti dostanou finanční pobídky, aby je zařadila do svých programů.

(Přeloženo z italštiny)

Fotogalerie 01/09/2023: Benátky 2023 – Fotofobie

11 dostupných obrázků Přejetím doleva nebo doprava je zobrazíte všechny.