Studie ukázala, že přerušovaný půst může zvýšit riziko úmrtí na srdeční choroby

Přerušovaný půst – kdy lidé jedí pouze v určitou denní dobu – v posledních letech roste na popularitě. Ale nyní překvapivá nová studie naznačuje, že může být důvod k opatrnosti: Zjistila, že někteří přerušovaní rychlíci s větší pravděpodobností zemřou na srdeční choroby.

Zjištění byla prezentována v pondělí na setkání American Heart Association v Chicagu a zaměřila se na oblíbenou verzi přerušovaného půstu, která zahrnuje snězení všech jídel za pouhých osm hodin nebo méně – což vede k dennímu půstu trvajícímu alespoň 16 hodin. jako „časově omezené stravování“.

studie Analyzovali údaje o stravovacích návycích 20 000 dospělých v celých Spojených státech, kteří byli sledováni v letech 2003 až 2018. Zjistili, že lidé, kteří se drželi osmihodinového stravovacího plánu Měli o 91 % vyšší riziko úmrtí na srdeční onemocnění než lidé, kteří dodržovali tradičnější dietní vzorec a jedli 12 až 16 hodin denně.

Vědci zjistili, že toto zvýšené riziko se týká i lidí, kteří již trpí chronickým onemocněním nebo rakovinou. Lidé s kardiovaskulárním onemocněním, kteří dodržovali časově omezenou dietu, měli o 66 % vyšší pravděpodobnost, že zemřou na srdeční onemocnění nebo mrtvici. Mezitím ti, kteří onemocněli rakovinou, měli větší pravděpodobnost, že na tuto nemoc zemřou, pokud budou dodržovat časově omezenou dietu, než lidé s rakovinou, kteří omezili svůj jídelníček alespoň na 16 hodin denně.

Výsledky studie naznačují, že lidé, kteří praktikují přerušovaný půst po dlouhou dobu, zejména ti, kteří mají srdeční onemocnění nebo rakovinu, by měli být „velmi opatrní,“ řekl Victor Wenzhong, hlavní autor a vedoucí oddělení epidemiologie a biostatistiky. Na lékařské fakultě Shanghai Jiao Tong University v Číně.

„Na základě dosavadních důkazů se zaměřením na Co Dodal, že jíst se zdá důležitější než soustředit se na čas, kdy jedí.

READ  Umělá inteligence spojuje metabolity střevních bakterií s rozvojem Alzheimerovy choroby

Chung řekl, že on a jeho kolegové provedli novou studii, protože chtěli vidět, jak každodenní stravování v úzkém okně ovlivní „těžké koncové body“, jako jsou srdeční choroby a úmrtnost. Řekl, že byli svými zjištěními překvapeni.

„Očekávali jsme, že dlouhodobé osmihodinové omezování jídla povede k nižšímu riziku kardiovaskulární smrti a dokonce smrti ze všech příčin,“ řekl.

Data nevysvětlovala, proč časově omezené stravování zvyšuje zdravotní rizika člověka. Ale vědci zjistili, že lidé, kteří dodržovali omezený stravovací režim 16:8, kdy jedli během osmihodinové periody a 16 hodin se postili, měli méně čisté svalové hmoty než lidé, kteří jedli delší dobu během dne. To je v souladu s předchozími klinickými zkušenostmi Publikováno v JAMA Internal MedicineCož zjistilo, že lidé, kteří byli zařazeni do časově omezené diety po dobu tří měsíců, ztratili více svalů než kontrolní skupina, která nebyla přidělena k přerušovanému půstu.

S přibývajícím věkem je důležité držet svaly. Chrání vás před pády a invaliditou a může zlepšit vaše metabolické zdraví. Našel jsem studie Nízká svalová hmota je spojena s vyšší úmrtností, včetně vyššího rizika úmrtí na srdeční choroby, řekl Chung.

Zdůraznil, že výsledky nejsou konečné. Studie odhalila vztah mezi časově omezeným jídlem a zvýšenou úmrtností, ale nebyla schopna prokázat příčinu a následek. Je například možné, že lidé, kteří omezili příjem potravy na denní osmihodinovou periodu, měli zvyky nebo jiné rizikové faktory, které by mohly vysvětlit jejich zvýšenou pravděpodobnost úmrtí na srdeční onemocnění. Vědci také poznamenali, že studie se opírala o nutriční informace, které sami uvedli. Je možné, že účastníci neuváděli vždy přesně své intervaly mezi jídlem.

Moderní forma diety a kontroly hmotnosti

Přerušovaný půst byl široce propagován celebritami a odborníky na zdraví, kteří tvrdí, že vede ke ztrátě hmotnosti a řadě zdravotních výhod. Další forma přerušovaného půstu zahrnuje střídání dnů půstu s dny normálního stravování. Někteří lidé dodržují dietu 5:2, kdy jedí normálně pět dní v týdnu a pak se dva dny postí.

READ  Rádiový signál byl zachycen z 9 miliard světelných let od Země

Ale časově omezené stravování je obecně považováno za nejjednodušší formu přerušovaného půstu, kterou lidé dodržují, protože nevyžaduje celodenní půst. Obvykle také nezahrnuje nadměrná dietní omezení. Jeho následovníci často jedí nebo pijí, co chtějí během osmihodinové doby jídla – jediné pravidlo je, že v jinou denní dobu nejí.

nějaký Nejstarší studie Studie zjistila, že časově omezené jedení pomohlo zabránit myším v rozvoji obezity a metabolického syndromu. Následovaly většinou malé klinické studie na lidech, z nichž některé ukázaly, že příjem potravy je časově omezený Pomozte lidem zhubnout A zlepšení jejich krevní tlak, hladina cukru a cholesterolu v krvi. Tyto studie byly z velké části krátkodobé, v některých případech obvykle trvaly jeden až tři měsíce Neprokázal žádný přínos.

Jedna z nejpřísnějších studií o časově omezeném stravování byla publikována v a The New England Journal of Medicine v roce 2022. Zjistil, že obézní lidé, kteří byli zařazeni do nízkokalorické diety a byli požádáni, aby jedli pouze mezi 8:00 a 16:00, nezhubli o nic více než lidé, kteří jedli stejný počet kalorií. den bez omezení, kdy mohou jíst. Obě diety měly podobné účinky na krevní tlak, hladinu cukru v krvi, cholesterol a další metabolické markery.

Výsledky naznačují, že jakékoli výhody časově omezeného stravování pravděpodobně vyplývají z konzumace méně kalorií.

Další otázky týkající se přerušovaného půstu

Christopher Gardner, ředitel nutričních studií na Stanford University's Prevention Research Center, řekl, že povzbuzuje lidi, aby k nové studii přistupovali se „zdravým skepticismem“. Řekl, že ačkoli byly výsledky zajímavé, chtěl vidět všechna data, včetně možných demografických rozdílů u zkoumaných subjektů.

„Mají všichni stejnou úroveň disponibilního příjmu a stejnou úroveň stresu?“ zeptal se. „Nebo je to tak, že lidé, kteří jedí méně než osm hodin denně, pracují ve třech zaměstnáních, mají velmi vysoký stres a nemají čas na jídlo?“

READ  Odpad z těžby hliníku může být zdrojem zelené oceli

Studium přerušovaného půstu může být obtížné, protože existuje tolik variací a určení jeho vlivu na dlouhověkost vyžaduje pozorné sledování lidí po dlouhou dobu, řekl Gardner.

Ale zatím řekl, že důkazy podporující přerušovaný půst pro hubnutí a další výsledky jsou přinejlepším smíšené, přičemž některé studie ukazují krátkodobé přínosy a jiné neprokazují žádný přínos. „Nemyslím si, že data jsou příliš silná pro přerušovaný půst,“ dodal. „Jednou z výzev ve výživě je, že to, že něco funguje dobře pro pár lidí, neznamená, že to bude fungovat pro všechny.“

Řekl, že jeho největší stížností na přerušovaný půst je, že neřeší kvalitu stravy. „To nenaznačuje nic o špatné stravovací volbě,“ řekl. „Co když budu mít osmihodinové okno na jídlo, ale budu jíst Pop Tarts a Cheetos a pít Colu v tomto okně? Nejsem příznivcem toho dlouhého okna. Myslím, že by to mohl být problém.“

Máte dotaz ohledně zdravé výživy? e-mailem EatingLab@washpost.com Na vaši otázku můžeme odpovědět v budoucím sloupci.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *