Studie říká, že zlepšení paměti s věkem tím, že budete jíst více flavonolů



CNN

Nová studie zjistila, že konzumace více flavonolů, antioxidantů, které se nacházejí v mnoha zelenině, ovoci, čaji a víně, může zpomalit rychlost ztráty paměti.

Kognitivní skóre lidí ve studii, kteří jedli nejvíce flavonolů, se snižovalo o 0,4 jednotky za desetiletí pomaleji než těch, kteří jedli nejméně flavonolů. Výsledky byly získány i po úpravě o další faktory, které by mohly ovlivnit paměť, jako je věk, pohlaví a kouření Nedávno publikovaná studie In Neurology, Medical Journal of the American Academy of Neurology.

řekl autor studie Dr. Thomas Holland, instruktor na oddělení vnitřního lékařství na Rush University Medical Center v Chicagu, podle prohlášení.

„Něco tak jednoduchého jako jíst více ovoce a zeleniny a pít více čaje je pro lidi snadný způsob, jak se aktivně podílet na udržování zdraví mozku.“

Flavonoly jsou cytoprotektivní, což znamená, že chrání buňky, včetně neuronů, takže je pravděpodobné, že existuje přímý vliv na kognici, řekl doktor David Katz, specialista na preventivní medicínu, medicínu životního stylu a výživu, který se studie nezúčastnil.

„Ale je to také známka konzumace více ovoce a zeleniny – což je dobré pro mozek, protože je dobré pro každý životně důležitý orgán a pro organismus jako celek,“ uvedl Katz v e-mailu.

„Může to být také známkou lepší kvality stravy obecně nebo dokonce většího povědomí o zdraví. Lidé, kteří si více uvědomují zdraví, možná dělají věci, aby si udrželi povědomí, nebo možná větší povědomí o zdraví je vedlejším produktem lepšího povědomí.“

Rostliny obsahují více než 5000 flavonoidních sloučenin, které hrají roli Při produkci buněčného růstu, v boji proti environmentálnímu stresu a při přilákání hmyzu k opylení.

Flavonoly, typ flavonoidů, prokázaly některé studie na zvířatech a lidech, že snižují zánět, hlavní příčinu chronických onemocnění, a jsou také bohatým zdrojem antioxidantů. Antioxidanty bojují proti volným radikálům, „vysoce nestabilním molekulám, které se přirozeně tvoří, když cvičíte a když vaše tělo přeměňuje jídlo na energii“. Národní centrum doplňkového a integračního zdraví, součást národních ústavů zdraví.

Jeden z nejoblíbenějších flavonolů, kvercetin, prokázal slibné výsledky při redukci vzhledu tlustého střeva a konečníku. rakovina a další druhy rakoviny, Podle studií. Cibule obsahuje nejvyšší množství Nižší množství lze nalézt v brokolici, bobulích, květáku, kapustě, pórku, špenátu a jahodách.

Další běžný flavonol, kempferol Zdá se, že zabraňuje růstu rakovinných buněk Při zachování a ochraně normálních buněk. Dobré zdroje Kaempferol zahrnuje cibuli, chřest a bobule, ale nejbohatšími rostlinnými zdroji jsou špenát, kapusta a další listová zelenina, stejně jako bylinky, jako je pažitka, kopr a estragon.

Třetím hlavním hráčem je myricetin, který byl studoval na hlodavcích Pro kontrolu hladiny cukru v krvi a snížení tau, charakteristického proteinu způsobujícího zacuchání Alzheimerova choroba a další typy demence. Špenát a jahody obsahují vysoké množství myristinu, ale dobrými zdroji jsou také med, černý rybíz, hroznové víno a další ovoce, bobule, zelenina, ořechy a čaj.

další skupina flavonolů, isorhamnetin, Může chránit před kardiovaskulárními a neurovaskulárními onemocněními Kromě protinádorových a protizánětlivých výhod. Dobrými zdroji isorhamnetinu jsou hrušky, olivový olej, víno a rajčatová omáčka.

Kompletní seznam obsahu flavonoidů najdete v různém ovoci a zelenině tady.

Nová studie požádala 961 lidí s průměrným věkem 81 let a bez známek demence, aby každý rok po dobu sedmi let vyplňovali dietní dotazník. Účastníci navíc podstupovali každoroční kognitivní a paměťové testy a testoval se čas strávený fyzickou a duševní aktivitou.

Lidé byli rozděleni do skupin na základě jejich denního příjmu flavonolů. Nejnižší příjem byl asi 5 miligramů denně. Nejlepších 15 miligramů denně – ekvivalent asi šálku tmavé listové zeleniny, poznamenala studie. (Pro srovnání, průměrný příjem flavonolů u dospělých Američanů je podle studie asi 16 až 20 miligramů denně.)

Studie sledovala účinek čtyř hlavních typů flavonolů – kaempferolu, kvercetinu, myricitinu a isorhamnetinu – na rychlost poklesu kognitivních funkcí během sedmi let.

Největší účinek byl zjištěn u kaempferolu: Lidé, kteří jedli největší množství potravin s kaempferolem 0,4 jednotek za dekádu, vykazovali podle studie pomalejší rychlost poklesu kognitivních funkcí ve srovnání s těmi, kteří jedli nejnižší množství.

Myricetin byl další: Lidé, kteří jedli nejvíce potravin s myricetinem, měli o 0,3 jednotky za desetiletí pomalejší rychlost kognitivního poklesu ve srovnání se skupinou, která konzumovala nejméně. Lidé, kteří jedli nejvíce potravin obsahujících kvercetin, vykazovali pomalejší rychlost poklesu kognitivních funkcí o 0,2 jednotky za dekádu.

Studie zjistila, že dietní isorhamnetin neměl žádný účinek.

Přes zjevná pozitiva byly studie o vlivu flavonolů na lidské zdraví neprůkazné – především proto, že mnohé z nich jsou pozorovací a nemohou prokázat přímou příčinu a následek. To se podle jejích autorů týká i studia neurologie.

Několik randomizovaných kontrolovaných studií – vědecký zlatý standard – prokázalo výhody spojené s flavonoly pro kontrolu glykémie u diabetu 2. zlepšit kardiovaskulární zdraví, Podle Linus Pauling InstituteDomov Informační centrum o mikroživináchOnline databáze nutričních informací.

Není známo, zda jsou tyto přínosy dlouhodobé, uvedl institut a nebyl prokázán žádný jasný účinek na prevenci rakoviny nebo kognitivní ochranu.

„Existují další biologické aktivity, které mohou přispět k pozorovaným výsledkům,“ řekl Katz. „K úplné izolaci účinků flavonoidů jsou zapotřebí doplňkové studie.“

Předpoklad zdravotního účinku bez nezbytných studií k jeho podpoře je také nevýhodou, řekl Dr. Christopher Gardner, profesor výzkumu medicíny a ředitel Výzkumné skupiny nutričních studií na Stanfordské univerzitě.

„Můžete se spolehnout na to, že Američané chtějí výhody rostlin, ale nechtějí je jíst,“ uvedl v e-mailu.

„(Co) kdyby si lidé přečetli titulek a vyběhli ven a koupili si flavonoly v lahvích (extrahované) místo toho, aby jedli celé rostlinné potraviny, a ukázalo se, že to nejsou jen flavonoly, ale balíček na všechno v těchto rostlinách (místo toho) .“

READ  5 potravin, které přirozeně zvládají špatný cholesterol

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.